tag:blogger.com,1999:blog-5473363577956111873.post1302472450203030830..comments2023-10-09T20:49:55.711+02:00Comments on ANAMMA: Härdsmälta för varumärket Rolling Stonesadminhttp://www.blogger.com/profile/10386454296188718545noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-5473363577956111873.post-54873099159549567692011-02-23T18:55:15.061+01:002011-02-23T18:55:15.061+01:00Interesting post and comments. I reacted to the Dr...Interesting post and comments. I reacted to the Dressmann campaign when I first walked by the store.in Bålsat one day and did a doubletake. Days later I watched Mick Jagger perform on the Grammy Awards. The dude is my dad's age (67 going on 68), but I was nonetheless impresses that he is still kickin' it. i wonder if Dressmann is just trying to come of age and go beyond blending in much like H&M did some years ago. And if so, will they succeed in the transition or become laughing stocks? No doubt, the menswear industry could use a trendy, budget-friendly alternative for this older demographic. I'm just not sure Dressmann has what it takes to make the transition. As for Mick and the Rolling Stones, it seems like they need the extra cash. The savvy consumer will likely see the mutual benefits of this pairing, but I doubt that consumer shops at Dressmann. Should be some fun to see or anticipate their next move either way... Maybe George Michael as a guest designer?debelohttps://www.blogger.com/profile/13559492182655865062noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5473363577956111873.post-9033826617679029422011-02-23T14:11:37.631+01:002011-02-23T14:11:37.631+01:00I think another question is this: Are the Stones ...I think another question is this: Are the Stones cool? Or is this their appropriate level at this stage of their careers?<br /><br />And maybe a Rolling Stones logo is the perfect way to stand out by not standing out whatsoever for Dressman customers?<br /><br />I know that if I wore a Stones T-shirt, it would be as an ironic statement. And I'm even a huge fan.<br /><br />So maybe this is a good match.Nathannoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5473363577956111873.post-44048332414963865752011-02-22T11:01:08.267+01:002011-02-22T11:01:08.267+01:00The truth is that huge brands couldn't care le...The truth is that huge brands couldn't care less about what happens in little Sweden. George Clooney is famous for lending his name to product endorsements the world over, on one condition: "Not in my backyard". The Beckhams do it too. That a band (our their label) would jump on the bandwagon doesn't surprise me.<br /><br />What will be interesting in this unlikely pairing, is if the average Swedish man, aged 20 to 50, views this as a marketing ploy and shuns the brand, or embraces the perceived cool points.Aimee Ravaconnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5473363577956111873.post-74275868637715688992011-02-21T20:47:16.028+01:002011-02-21T20:47:16.028+01:00Håller helt med dig, Sara. Hela idén med Business ...Håller helt med dig, Sara. Hela idén med Business casual som Dressman står för är ju just att inte sticka ut. Och samarbetet kan ju även slå tillbaka på Dressman på ett annat sätt: När Stonesfansen ska ta ut sin halvt omedvetna besvikelse på något sätt så är det inte husgudarna de ger sig på...Pontus Staunstruphttps://www.blogger.com/profile/06377111133727614283noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5473363577956111873.post-42629705294031622592011-02-21T20:34:20.454+01:002011-02-21T20:34:20.454+01:00Min första reaktion var precis som din, klockrent ...Min första reaktion var precis som din, klockrent för Dressman men döden för Stonesvarumärket. Men ju mer jag funderar så undrar jag om det ens funkar för Dressman, även om målgruppsanalysen är helt korrekt så rimmar det helt enkelt inte. Min känsla är att du klär dig i Dressmankläder för att de smälter in, de kommunicerar inget särskilt. Du vill inte sticka ut. De ska funka lite som kamouflagekläder. Och om nu kollektionen helt plötsligt består av Stonesbrandade kläder så kommunicerar de faktiskt inte bara "hej, jag är lite cool, jag gillar Rolling Stones" (som jag någonstans tror är tanken) utan de blir också ett glasklart statement "Hej, jag handlar på Dressman". Och jag har en känsla av att även de mest trogna Dressmankunderna faktiskt inte gärna skyltar med det, även om de kanske inte skäms så vill de inte att det ska stå skrivet över hela plagget var det är inhandlat.<br />Vi får se väl helt enkelt se.Sara Morgenoreply@blogger.com