24 Jan 2008

Tar till gym och kör mobilt

Anamma kommer att ta sats framöver och publicera lite oftare. Att skriva är en sak, att komma till skott och våga publicera en helt annan, speciellt om ingen tvingar dig. Min egen stil är att skriva snabbt och koncentrerat och vara jättenöjd tills jag läser igenom och ser hur lång texten blivit, och tänker: Detta måste kortas till hälften.

När jag stryker kommer jag på utvikningar från ämnet, som är roligare att skriva om, och så ynglar texten av sig till minst två texter, som båda behöver mer research - och kortas. Sitter nu med minst fyra alldeles för långa texter, som snart blir åtta.

Det hör januari till med nya föresatser, men de behöver inte alltid komma på skam. Själv ska jag börja på gym och försöka få lite bättre muskler så att huvudet har nåt att sitta på, och nacken inte behöver ta mer stryk av stillasittandet framför datorn. Jag testar att lämna tangentbordet, och ska försöka publicera i farten, via mobilen, och kanske redan ikväll.

Skriver detta utifall någon konstig text dyker upp här, och då förstår ni varför.

/Eva

No comments: