14 Aug 2008

Personligt flödande bra för företagen

Personliga flöden, är det nåt att ha för företagen? Frågan ställs och diskuteras i bloggen Next generation internet, som anser att företagen har mycket att vinna med så kallade personliga flöden (eller microbloggning) internt i företagen:


  • Man kan lära sig ofantligt mycket

  • Många jobbar spridda i företagen och detta är ett bra sätt att hålla kontakt

  • Sökbarheten, spårbarhet, transparens och öppenhet

  • Det ökade intellektuella kapitalet i företaget

  • Skapar lojalitet och tillhörighet

I tjänster som twitter och jaiku ute på nätet kan många dela information med många, och det är ju inget nytt på internet, men skillnaden är att texter och tips en person bidrar med i en öppen diskussion också är sök- och spårbara i efterhand, vilket gör att informationen inte behöver gå förlorad.

Andra bloggar om: ,

2 comments:

Fredrik Stenbeck said...

Kul att posten skapade diskussion och att ni väljer att ta upp ämnet här med. Ämnet i sig engagerar många uppenbarligen och det som är intressant är att just i denna fråga är det ingen som hävdar att de vet, för inget företag som någon verkar känna till har testat. Skall bli intressant att följa utvecklingen i denna fråga.

Anamma blog team said...

Ja, det ska bli intressant att följa, både vilka företag som vågar börja använda sociala medier, fastän de inte har sett andra gå före, och se vilka lösningar det kan handla om. /Eva