Förvänta dig det bästa, men var förberedd på det värsta
Jag är skakad av det som nyligen hände på Haiti. Hur förbereder man en kriskommunikation för ett sådant senario? För kommunikation är viktigt när kaos råder och ingen vet vad som gäller.
Katastrofer och kriser finns i olika grad och på våra breddgrader är naturkatastrofer mindre vanliga. Om man bortser för Gudrun, så drabbas företag av andra typer av kriser; Hela avdelningar omkommer på konferensresan; Brott som visar att säkerheten på företaget brister; Sjukdomar som slår ut personalstyrkan; Personer som kidnappas på affärsresan; Brand som utplånar arbetsplatsen eller lagret. Allt detta är hot mot företagets verksamhet och varumärke.
Och vad gäller Haiti har en kollega tagit initiativet att samla in pengar till en av hjälporganisationerna. Bidra gärna till de drabbade på Haiti, du också.
/Helle
Gratis bilder från fotoakuten.se
No comments:
Post a Comment