14 Jun 2010

Gucka i juicen växer på Fejjan

Ett parallellfall till Nestlé-skandalen håller på och jäser på framför allt Facebook sen en tid tillbaka. Det handlar om företaget Kraft Foods och en mamma som hittade nåt riktigt äckligt i en förpackning fruktjuice av märket Capri-Sun. We Are Social sammanfattar det hela här.

En intressant aspekt är hastigheten som historien spridits - det tog ett par veckor, men när det väl tog fart förra veckan exploderade intresset och kommenterandet på Kraft Foods FB-sida.

I grunden ligger senfärdighet och okunskap om hur sociala medier fungerar. Jag säger inte att alla företag ska ha heltidsavlönade personer som sitter och väntar på något sånt här, men alla företag behöver ha en strategi för sociala medier och en plan för vad man gör när det går åt helsefyr.




Andreas Andersson

Andreas Andersson är kommunikationskonsult på JG Communication, och arbetar främst med affärsutveckling och kundrelationer.

JG Communication är Sveriges största och, tycker vi, ledande kommunikationsbyrå. Vi hjälper våra kunder att skapa relevant dialog med de som betyder mest för dem. Vi gör det genom att använda de verktyg som betyder mest för oss: ord, ljud och bild.


Andra bloggar om: ,

1 comment:

paul said...

Oh no, jag som brukar smygdricka Capri-Sun ibland.