And the winners are...
Folio Show 2008 - dag 3. Rapport från Robert Svensson från the Windy City
Jomenvisst, det har delats ut priser här också. Eddies (som i editorial) och Ozzies (som belönar magasinsdesign). Och som i varje internationell kommunikationstävling med ambitioner så finns det oändligt med kategorier, så jag koncentrerar mig på min egen bransch, dvs custom publishing/uppdragsjournalistik. Här är årets inspirationslista:
Jomenvisst, det har delats ut priser här också. Eddies (som i editorial) och Ozzies (som belönar magasinsdesign). Och som i varje internationell kommunikationstävling med ambitioner så finns det oändligt med kategorier, så jag koncentrerar mig på min egen bransch, dvs custom publishing/uppdragsjournalistik. Här är årets inspirationslista:
- Hemispheres
United Airlines inflight-tidning vann en Eddie. - American Way
Det gjorde konkurrerande American Airways tidning också. - The Plaza
De utmärkta tidningsmakarna på Touchpoint Media fick pris för sin kundtidning åt klassiska New York-hotellet The Plaza. - Mobile
Det kanadensiska kontoret för kommunikationsjätten WPP:s uppdragspublicistbyrå Spafax vann en Ozzie för tidningen Mobile (har inte lyckats lista ut vem kunden är). - Four Seasons
Hotellkedjan Four Seasons återuppväckta kundtidning fick också ett designpris. Produceras av inflight- och resetidningsspecialisterna på Pace Communications. - Arrive
Tågbolaget Amtrak vann en Ozzie för sin ryggficks-tidning Arrive, producerad av McMurry Inc. Föreställ er något sådant hända Kupé. That would be the day...
Hela vinnarlistan finns här för den som är nyfiken. Notera gärna Goods utsökta omslag och feature-design. Jag är ett fan.
No comments:
Post a Comment