4 Oct 2008

Heureka! Jag har funnit det - igen

Ibland glömmer man sånt som är självklart. Alltför ofta slänger jag mig på det som syns istället för att lugnt bena ut vad uppdraget egentligen handlar om. Frågorna måste ställas informationsägarna för att guida dem rätt i förändringsprocessen. Ja, jag vet att det är mitt jobb, men ibland glömmer jag helt enkelt bort det...

Därför var det så skönt att jag fick gå på en inspirerande kurs, ledd av den erfarne kommunikatören Liam FitzPatrick. Under två dagar poängterade han självklarheter såsom att vi som arbetar med kommunikation är representanter för målgruppen, att det är affärsmålen som styr budskapen och att människor tycker om människor.

Nu är jag taggad till tusen, redo att ta mig an ny kommunikationsutmaningar! Thanks, Liam!



/Helle




No comments: