24 timmars kreativt hack
24 timmars kreativ utmaning och medieexponering väntar ett nittiotal webbentreprenörer - eller blivande sådana - som deltar i 24 hour business camp, (in English here). ett event på initiativ av Ted Valentin, som skapat karttjänster på nätet som till exempel wifikartan.se och cafekartan.se.
Det är ju inte så lite kaxigt att påstå att det är "2009 års mest kreativa event" redan så här i januari, och med ett så teknik- och mansorienterat startfält, men det är säkert kul för deltagarna, och kanske också nödvändigt för dem som vill försöka leva på sina idéer framöver:
"Aldrig tidigare har det varit så enkelt att realisera en affärsidé som idag. Allt man behöver är en laptop och en internetuppkoppling ", skriver Valentin i presentationen av evenemanget.
Tanken är att deltagarna tar med sig en idé de tror på och efter 24 timmar i kreativ bubbla kan presentera varsin i stort sett färdig webbtjänst, alltmedan potentiella sponsorer och andra nyfiket tittar på.
Det kan man ju verkligen kalla utmaning.
Eventet pågår den 21-23 januari och kommer att livebloggas på engelska.
Andra bloggar om: kommunikation, företagskommunikation, 24hbc, 24 hour business camp, innovation, webbentreprenörer
No comments:
Post a Comment