20 Feb 2008

Kommunikatör - når du fram?

En känsla av att ligga lite efter infinner sig när jag återigen missat ett evenemang. Det var Disruptive Media som arrangerade "Sociala medier för kommunikatörer" och temat för seminariet var "Nya regler. Nya medier. Nya beteenden." Frågan till kommunikatörerna var om de når ut med sina budskap i den den nya verkligheten.

Detta var den 27:e november 2007, och vad kan ha hänt sen dess? Håller man på att bli ifrånsprungen?

Ingen fara. Beteenden ändras inte så snabbt, och Disruptive Media kör igen: Från massmedia till mikromedia: Den nya medieverkligheten. Tack vare att entusiaster och entreprenörer kring sociala medier själva använder bloggar och andra tjänster på nätet för sin kommunikation kan man ofta i efterhand ta del av dokumentationen. Hur mycket som går att hitta på nätet efterråt beror förstås på vem det är som delat med sig och varför.

För att veta om man själv hamnat på efterkälken måste man veta var man är, ta reda på vad som händer, ha något att jämföra med och få klart för sig vart man vill eller vart man ska. Så håll utkik och häng med. Det är när sociala medier börjar användas av fler de får sin verkliga betydelse.

/Eva

No comments: