Iran och blandade länkar
Precis som vid terrorattacken mot Mumbai i höstas ger det mer att följa utvecklingen i Iran via sociala medier än traditionella. Här finns en utmärkt instruktion steg för steg hur du gör för att hålla dig uppdaterad.
Microsoft försöker placera sig rätt inom CR och i den allmänna debatten med en kampanj där företaget skänker pengar till hungrande när du laddar ner mjukvara. TechCrunch räknar lite på siffrorna och frågar sig hur mätt någon blir av ett mål mat som kostar 14 cent. En minst sagt berättigad fråga...
Facebook är lite mer generösa, vilket TechCrunch också noterar, men om det är ett svar på Microsofts snålhet eller inte förblir en obesvarad fråga - det verkar i alla fall inte finnas något krav på att ladda ner programvara för att välgörenheten ska utgå.
En sista notering från samma källa - nu har FB till slut kommit ikapp MySpace också i USA.
En vanlig invändning från företag som funderar på att uppdatera kommunikationsstrategierna med sociala medier bygger på rädsla för negativa kommentarer. Micco på The Brand Man argumenterar övertygande för att det just de kommentarerna företagen ska vara glada för!
Trendwatching.com har släppt juni-rapporten och den är lika läsvärd som de brukar vara. Den här månaden uppmärksammas "Foreverism" - hur företag och konsumenter tar till sig produkter och koncept som liksom aldrig blir riktigt klara.
/Andreas
Andra bloggar om: kommunikation, företagskommunikation
1 comment:
Thank you for bbeing you
Post a Comment